29 iun. 2010

interviu Igurakkuru


DubluH: dubluh.blogspot iti spune bine ai venit!!

igurakkuru: salut! Bine v-am gasit!

DubluH: cand te-ai indragostit prima data de hh?

igurakkuru: Indragostit, nu cred ca e cazul... am inceput sa ascult hip hop, foarte selectiv, prin 1993 - 1994, dar niciodata nu cred ca voi putea spune ca hip-hopul e marea mea dragoste.

DubluH: de unde vine numele sau cum l-ai ales?

igurakkuru: De unde vine, e cam de la sine inteles:)) Cum l-am ales? La o bere cu niste amici, dar contextul exact nu mi-l mai aduc aminte foarte clar...

DubluH: cum ai inceput "cariera" de dj

igurakkuru: Un amic austriac, DJ si el si-a lasat platanele si mixerul la mine acasa pentru cateva saptamani. Asta a fost o ocazie buna pentru mine sa incerc sa vad daca scratching-ul ma va "prinde" sau nu. Imi doream sa incerc " instrumentul" asta de ceva vreme, mai ales ca era ceva iesit din comun pentru genurile de muzica care le ascultam pe atunci.

DubluH: cand ai pus prima oara mana pe un pick up si ce marca era?

igurakkuru: Cred ca era acum vreo 4 ani asta, si platanele erau Technics 1210. La scurt timp insa, m-am reorientat spre platane cu putere ceva mai mare si de atunci folosesc doar Stanton T.120; cat despre mixer, dupa o scurta perioada cu Vestax, am trecut la Rane si acolo raman:)

DubluH: cineva mi-a zis sa te intreb daca vei mai scoate volum 2 la Beats, Treats and Scratches?

igurakkuru: Nu stiu, sanse exista, dar clar nu va fi ca primul volum. Probabil va fi sub forma de mixtape sau cine stie. Sa fiu sincer nu m-am prea gandit la un Volum 2 in ultima vreme, asta mai ales ca am inceput sa colaborez mai mult cu MCs, dar nu stii niciodata.

DubluH: Spune-mi, in cateva cuvinte, ce ti-a oferit tie hip-hop-ul?

igurakkuru: Un mod de exprimare, si o platforma potrivita pt mine, pentru a face muzica.

DubluH: hai sa trecem putin in revista materialul tau, colaborarile tale, toate cele.

igurakkuru: Ultimele materiale sunt SIK si albumul lui Ais the Chef, la care am lucrat intens. In rest sunt mixtapeuri si piese razlete, diferite colaborari. Toate pot fi ascultate pe pagina mea de myspace.

DubluH: ce poti sa-mi zici despre viitorul tau proiect, va fi unul? te rog daca se poate sa-mi dai lux de amanunte...

igurakkuru: Da, vor fi mai multe sper, dar nu cred ca in viitorul apropiat. Nu pot scoate un mixtape la doua luni:) In mod normal, daca stau bine sa ma gandesc, mai mult de 45 de minute - o ora de muzica (produs finit) pe an e ratia mea. Mai nou lucrez cu Seb, cu Actern Styg, cu Ais the Chef, etc... Acum ramane de vazut ce ne rezerva viitorul.

DubluH: ce mesaj vrei tu sa transmiti sau ce urmaresti cand incepi un proiect?

igurakkuru: Depinde de proiect daca e mixtape, album, sau o simpla piesa. Mereu urmaresc sa am un mesaj, oricare ar fi el. Incerc sa gandesc treaba cum ar face-o un MC si de asta fac scratchuri mai mult pe acapelle decat pe sampleurile clasice, care sunt mai mult de antrenament. O mare parte din crearea piesei consta in selectarea bucatilor de acapella pentru scratch, care imbinate intr-o anumita forma, transmit o oarecare stare, sau un mesaj. Nimic nu e facut la intamplare. Daca tot folosim platanul ca instrument muzical, si daca exista posibilitatea de a transmite un mesaj prin asta, de ce ne-am rezuma doar la sunete gen "Fresh"? Din start, sampleurile folosite pentru scrath trebuie sa aiba o legatura cu ce zice MC-ul pe piesa, altfel risti sa fii un dj depasit de situatie care "da cu nuca in perete".

DubluH: unde te gasesti in urmatorii 5 ani de acum. (pe plan muzical ma refer)

igurakkuru: Probabil tot in sfera larga a hip hopul-ui, asta avand in vedere ca scratching-ul e strans legat de genul asta muzical. Dar incet-incet incerc sa revin spre ce ascultam de pe vremea liceului, hardcore rock, jazz, lounge. Depinde foarte mult de oamenii cu care lucrez / colaborez. Cand e vorba de exemplu de Ais the Chef sau Seb treaba suna a hip hop. Cand lucrez cu Achtern Styg suna mai spre jazz / lounge. Atat timp cat eu sunt multumit ca fac muzica, si atat timp cat e muzica, chiar nu conteaza...

DubluH: Ce parere ai despre promovarea online? implicit de blogul nostru.. DubluH.blogspotcom

igurakkuru: Nu pot decat sa am o parere buna. Aproape tot ce am facut pana acum a fost promovat online. Daca am un nume, sau daca lumea ma stie, ma stie doar de pe internet. Blogul arata bine, imi place;)

DubluH: unde te poate asculta, gasi lumea..??

igurakkuru: www.myspace.com/igurakkuru e cam singurul site unde am proiectele mele uploadate si unde lumea le poate asculta la calitate buna, sau unde ma poate contacta. Pe youtube mai sunt anumite piese, colaborari sau bucati de mixtapeuri uploadate de diferiti oameni.

DubluH: cateva cuvinte de incheiere

igurakkuru: Sanatate si noroc! ;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu