22 feb. 2010

interviu Preafericitu' nv140



yo: salutari preafericitu'

preafericitu' nv140: Sincere si calde salutari celor care or sa citeasca acest articol. Nu prea am iesit in lumina in acest inceput de an asa ca ma simt onorat sa beneficiez de atentia voastra fara sa fie vreo ocazie speciala.

yo: cand te-ai indragostit prima data de hip-hop?

preafericitu' nv140: M-am indragostit irecuperabil de hip-hop pe cand eram inca in scoala generala unde singurul amuzament pentru grupul meu restrans de prieteni era o cursa stransa in care concuram pentru cea mai mare si originala colectie de casete audio. Prima caseta originala Hip-Hop a fost albumul Cypress Hill – Black Sunday. Prima caseta cu muzica romaneasca a fost albumul Parazitii – Poezii penru pereti. Imediat cum am luat contact cu hip-hop-ul romanesc am fost curios daca puteam fi apt sa scriu si eu cateva versuri. Asta a fost practic partea care m-a orientat catre noua mea pasiune. Am descoperit ca este mult mai amuzant sa legi cateva versuri din repertoriul personal decat sa tot repeti pasaje din piesele tale preferate pe care amicii mei adorau sa le asculte.

yo: de la ce vine numele de preafericitu' nv140? cum l-ai ales?

preafericitu' nv140: Nu iti poti inchipui de cate ori m-am ciocnit de intrebarea asta. Este ca gasesti putin ciudat a.k.a.-ul meu?... Te lamuresc imediat... Preafericitu’ vine de la starea de bine pe care o las la vedere tot timpul. “N.V.140” are in spate o poveste groaznica. Exista o sarbatoare pe care o tin betivii la suflet pentru ca pare a se integra perfect in genul lor de manifestari preferate. Sarbatoarea se refera la “Mucenici” sau ceva de genul. Nu cunosc exact restul implicatiilor dar stiu ca de sarbatoarea asta, mai tot betivul crestin roman se inghesuie la 40 de pahare de bautura... ca... cica asa e bine. Ei bine, am nimerit si eu la niste amici acasa care au zis ca trebuie sa tinem traditia acestei sarbatori si au scos de la bezna o sticla de Yeni Raki si cateva paharele din genul celor pentru shot-uri.Era o singura sticla...si paharelele alea asa de mici... Am intrebat cate trebuie sa bem. Responsabilul cu amuzamentul acolo mi-a zis ca normal ar fi trebuit sa bagam vreo 40 de pahare....si mi-a zambit in coltul gurii. Normal ca m-am amuzat ... vazand paharele alea asa mici... am nimerit intr-un moment de liniste in care am zis cat se putea de tare ca eu as putea sa beau “n.v.” cam 140 de pahare din-alea micute. Toti cei care erau atenti la ce am zis eu m-au incurajat sa incerc. Iti dai seama ca pe undeva pe la paharul 26 m-au dus acasa cu patura... A doua zi am ramas pentru toti “n.v.140”....

yo: daca iti mai aduci aminte.. cum a fost prima ta iesire pe scena? povesteste-mi putin emotiile, gandurile de dinainte..

preafericitu' nv140: Prima mea iesire pe scena nu a avut legatura cu muzica rap. Sunt un fost elev al Liceului de Muzica si Arte plastice din Ramnicu Valcea si in aceasta calitate am avut mai multe iesiri ca si solist in cateva manifestari organizate pe plan national. Prima experienta ca si rap emcee am avut-o in 1999, in deschiderea unui concert Verdikt ... “Vine Politia”. Emotiile au fost destul de mari. Oricum, nu m-am gandit niciodata sa ma urc pe acea scena daca nu m-as fi simtit si pregatit. Singurul lucru pe care l-am avut in minte a fost ca sunt acolo sa destind putin atmosfera si sa le arat celor care au venit sa ma sustina ca pot sa cant si in fata unui public format din oameni pe care nu ii cunosc la fel de bine cum o fac si cand suntem numai intre noi. Era foarte important pentru mine sa le arat ca nu au gresit cand m-au incurajat sa merg pe drumul asta.


yo: povesteste-mi putin despre materialul tau, cine a stat la productie, colaborari..?

preafericitu' nv140: Proiectul meu ca artist independent a suferit atat de mult modificari incat as putea spune ca sunt aproape in pasul zero de executie. Am tot facut diferite piese. Nu au trecut de testul final. Nu prea imi place sa “pansez” la ele...sa modific in vreun fel sau altul continutul pentru ca in mod sigur asta ar altera mesajul initial pe care vreau sa il transmit.
Piesele la care lucrez in prezent au in spate productii semnate K-rie (veRbal / Killah Records/ HaHaHa Prod. ), DJ Twist ( Batranu Records ), K.Swift (Zulu Nation), Panther (prod. Dead Prez) si lista ramane deschisa. Am discutat despre o colaborare pe partea de productie cu Andrew "Versatile" Roettger, ( Music LLC ) un producator cu renume din U.S.A. care si-a vandut productiile catre Jay-Z, Method Man, Fabolous, Maino, Lil Mama, Pittsburgh Slim…daca fac si ceva buget am si unda verde catre aceasta colaborare. Ca emcee am multi invitati pe care am sa ii tin deocamdata sub eticheta “secret” pentru ca nu as vrea sa stric surprizele. Vor fi invitati emcee atat din tara cat si din State.

yo: cu cine ai vrea sa colaborezi din tara si chiar de afara?

preafericitu' nv140: Am in minte o gramada de emcee de la noi din tara cu care as vrea sa colaborez. Nu cred ca este cazul sa fac o lista. Din afara mi-as dori colaborari cu Afu-ra, KRS 1, Rakim, Black Moon, Cool G Rap, Jeru The Damaja, Roots Manuva sau Damian, Ziggy Marley… eee? …


yo: ahh si o intrebare mai pfff... nici nu stiu cum sa zic, mi-am facut putin temele si am aflat de magazinul tau, cum merge treaba cu el?

preafericitu' nv140: La magazin am renuntat de curand din cauza unor probleme personale. Probabil o sa ii fac o forma mai “la negru” din care sa ma alimentez ranjind cu gandul ca nu mai impart nimic cu Statul Roman.


yo: te-ai gandit la un nou proiect? ce planuri ai pe viitor? (pe plan muzical ma refer)

preafericitu' nv140: In ultima perioada nu am mai urmarit un proiect anume. Am stat efectiv la panda si am urmarit proiecte venite din orice parte. Daca mi se par interesante ajung imediat pe masa de lucru.

yo: cum ti se pare ca a evoluat hip-hop-ul romanesc in ultimi ani?

preafericitu' nv140: Hip-Hop-ul romanesc a inceput din nou sa fie luat in seama. O sa avem timp sa le multumim artistilor care au reusit sa il aduca in atentie din nou pe TV si radio. Clar e un avantaj ca inca mai exista oameni entuziasmati care nu s-au descurajat, care pana la urma accepta si compromisuri pentru a scoate din umbra rap-ul romanesc pe care cei care stau si il asculta din comfortul fotoliului parca se chinuie sa-l omoare prin faptul ca fac abuz de internet si modul gratuit de intra in posesia pieselor preferate pe care ulterior se inghesuie sa le critice pana le omoara.


yo: unde crezi ca o sa ajunga in urmatori ani?(hip-hop-ul romanesc ma refer)

preafericitu' nv140: Daca ne chinuim putin si incercam sa ne cizelam, sa ne civilizam e posibil sa avem si noi un curent bine reprezentat. Avem artisti buni, talentati numai ca au nevoie de sustinere. Au nevoie de motivatie... piratam mai putin, iesim din casa la concerte si ar trebui sa mearga.

yo: unde te vezi tu ca artist in urmatorii ani?

preafericitu' nv140: Am avut ca obiectiv sa ies putin in lumina si am avut marele noroc de a reusi impreuna cu veRbal si apoi singur. Nu mi-am fixat nimic pe mai departe. Sunt un simplu ascultator de rap care mai are cate ceva de spus. Poate vreodata o sa reusesc sa tratez ceva atat de bine incat sa intru in galeria celor care ne stau model in acest gen muzical sau poate o sa ma plafonez ajutat si de faptul ca am familie, am deja doi copii,iar muzica ar trebui sa imi ramana ca hobby. Nu cred ca as putea avea vreo viziune prea aproape de adevar pe tema asta...


yo: dupa parerea ta.. ce crezi ca lipseste hip-hop-ului romanesc?

preafericitu' nv140: Hip-Hop-ului romanesc ii lipseste sustinerea sincera din partea celor care se declara fani ai genului. Nu e de ajuns sa afirmi ca “sustii miscarea”! Trebuie sa arati ca esti una din rotitele care fac acest “mecanism” sa functioneze.

yo: cateva cuvinte de incheiere? un scurt mesaj ..?

preafericitu' nv140: Inca odata multumesc pentru discutie. E comfortabil sa sti ca cineva este interesat oarecum de munca ta, pentru mine ca artist care a ales sa fie pe acest front numai din pasiune e magic sa beneficiez de atentia voastra fara sa fie vreo ocazie speciala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu