12 nov. 2009

la taclale cu Frix

yo : zi-mi despre tine .. ca mc..
cine esti.. ce vrei ? alte alea..


.. : salut.Eu sunt Andrei.Ca M.C. nu fac altceva decat sa
dau frau liber unora dintre alter'egourile mele,ca noi
toti de altfel.
Care din ele nu shtiu, depinde de stare, negativ si gradele
din pahar.
Nu vreau foarte multe de la meseria asta cu norma redusa,imi
sunt de ajuns cateva zambete,cateva versuri retinute,
si cateva seri reusite.Ca sa fiu pe deplin sincer, cred ca
egoismul sta la mijloc.Eu trebuie sa'mi ingrop undeva
gandurile,si atunci prefer sa le arunc pe bituri.

yo : in viziunea ta ce inseamna soul sample

.. : SoulSample e un proiect ce ma implica pe mine si pe cel mai
bun prieten , Ovidiu, prin care incercam sa punem
la cutiuta cu amintiri toate tampeniile ce ne'au trecut
si ne vor mai trece prin cap la varsta asta.Un fel de
remainder pentru viitor exprimat prin note muzica si cuvinte.
Ah,si bineinteles mai inseamna si alcool,muzicutze,
fumuri,zane si povesti.

yo : ce s-a intamplat..
cu vechile trupe din care ati facut parte?


.. : Vechile trupe,fiind atat de vechi,au decis ca e mai bine sa se
autodesfinteze.
Nu shtiu de unde atat interes pentru vechiile trupe.Omul
trebuie analizat prin ceea ce face in prezent.
Fiecare isi vede propriul interes,iar daca acesta nu mai coincide
cu al celorlalti nu e nici o problema.
Sunt viziuni diferite care fac ruptura.Oricum,legaturile raman
in pofida faptului ca fiecare e pe culoarul lui in viata.
Toti alergam in aceeasi cursa.

yo : cu cine ai colabora.. din romania sau kiar de afara

.. : La colaborari primeaza prietenia.Cat timp suntem in acelasi film,
putem spune ceva impreuna.Nu as face o colaborare
sub nici o forma doar de dragul ca "da bine sa fie ala
la tine pe piesa".Fuck'it.Iar de afara as colabora
fara nici o retinere si chiar de mai multe ori cu Audrey Tautou.
Nu stiu daca are ceva inclinatii muzicale,dar nici nu ma
intereseaza.Sunt sigur ca si Ovidiu ar gasii cateva bituri
special pentru ea.

yo : ce influente .. de fapt ce te influenteaza pe tine..
sau cine , ce e muza ?


.. : Influente...de peste tot.De la Jazz la Kusturita,"de la Soul"
la Lhasa de Sela, de la Nitin Sawney la Django Reinhardt,
de la Rimaru la Allain de Boton,
de la Darren Aronofsky la Horatiu Malaele sau de la
Telenciclopedia la desenele cu Mihaela.
Muza....hmmm.E pretutindeni.In autobul de la ora 6 dimineata,
in carciuma de la colt, in paginile ziarului local,
in palma cersetorului din piata, in ochii copiilor din
parculetul de distracti, in zambetului fetei din pat.


yo : ce te-a determinat sa revii .. sa te apuci din nou de hh..
si daca in tot acest timp in care lumea nu a mai auzit de tine..
ai mai fost activ..?


.. : De sunete si versuri nu m'am despartit niciodata.
Nici nu am cum.Dimpotriva.A fost o perioada destul de lunga cand doar
ele imi erau alaturi.Si ne-am inteles destul de bine impreuna.
Am dat chiar cateva chefuri reusite noi de noi.
Despre lumea care nu a auzit de mine,imi pare rau dar nici eu
nu am auzit de ea.Totusi,abia ashtept sa ne cunoastem.
Iar activ am fost.Pe ce plan intrebai?

yo : pe cine asculti?

.. : Momentan ascult mult pe Nina Simone, Belleruche, Atmosphere,
Helen Segara, Gulag Orkestra, Keith Jarrett si o mai ascult pe
bunica mea,ca are dreptate cu blugii astia largi,de la o varsta.


yo : cum ti se pare ca aevoluat hh-ul pe plan muzical.. in romania.. ?


.. : Hip-hopul a evoluat la noi.Nu cu aceasi intensitate ca in alte
tari ex-comuniste de exemplu(vezi Cehia,Polonia etc.),dar e
pe drumul cel bun.Ideea e ca si noi ca natie i'am taiat
din elan,dar inertia celorlalti ne va duce si pe noi la un alt
nivel de acceptare a modalitatilor de exprimare ale tinerilor
si vom intelege mai usor o p**a in gura din partea copiilor,
atunci cand realizam ca au dreptate in ceea ce zic.
Nu putem spune ca este chiar o arta, dar poate este exact
arta care o meritam.

yo : cum era mai demult.. si ce insemna pt tine?


.. : In trecut hip-hopul era modul nostru de viata,de a ne diferentia
de ceilalti.O haina mult prea larga, O sticla de "colaromaroma"
bauta sub nasul politistilor,o injuratura acolo unde era cazul,
o muzica data prea tare ca shtiam ca deranjeaza,toate micile
gesturi rebele facute de copii pentru a-si exprima
nealinierea la standardele impuse de sistem.Dar "bagabond
sa fi,dar te abtii de'o vreme".Oricum, hip-hopul a fost gura
noastra zilnica de oxigen, si in multe cazuri,inca mai este.

yo : si eu si tu piesa va fii refacuta?

.. : Refacuta nu cred.Poate remixata.Vedem

yo : piesa antidot sufletesc? cand a fost facuta?
si la productie cine a stat?



.. : Piesa antidot sufletesc a fost prima mea piesa,
facuta de mult timp,undeva prin 99', 2000.
E o poveste fictiva,inconjurata de aburii lui Bacchus,
despre un ideal ,deci prin deductie logica,despre o fata.
La productie a stat un prieten de ocazie,foarte priceput
pe treaba lui,dar care era si el limitat,ca si mine de altfel,
la un microfon luat cu imprumut de la niste lautari,
la un comp cu o tentativa de placa de sunet si'atat,
si la o sufragerie pe post de studio.
In pofida tuturor acestor lucruri inca o ascult
cu placere deoarece imi determina nivelul de la care am
plecat atat ca sound cat si ca versuri.


Un comentariu: