4 dec. 2010

Interviu cu Steleverzi


*Salutari! Va multumim pt acest interviu. Pentru început, spuneti-mi mai multe despre voi, care este componenta Steleverzi,materiale antecedente, etc.

Steleverzi inseamna Oza si Rebel Monk. Oza scrie si canta sau recita mai bine zis ce scrie, iar Rebel Monk realizeza scheletul muzical si baza musculara pe care Oza intinde ce scrie. Iese intr-un final ceva, o creatura interpretabila. Unii o omoara, altii o taie si o mananca, altii o lasa-n pace si restul fac din ea un animal de companie.

Oza si Rebel Monk si-au invatat lectiile in RapPace si au continuat singuri. Avem doua materiale deja infatisate oamenilor ce si-au dovedit interesul pentru acest gen, si anume, “In doi pasi grabiti” [2007] si “Eu nu pot sa scriu un final fericit” [2008].

Nu avem performante, recoduri personale sau mandrii. Ne bucuram doar ca munca depusa este, ocazional, rasplatita si respectata.

In decembrie 2010 Steleverzi vor lansa un nou material.

*Cand v-ati indragostit prima data de hip-hop?

Oza: Eu nu m-am indragostit de hip-hop. A fost si este doar un gen pe care-l simpatizez si prin care am gasit o modalitate de exprimare. Este doar o punte intre mine si urechile altora, o unealta.

Rebel Monk: Hip-hop-ul este doar un gen muzical, la fel ca multe altele, cu care rezonezi sau nu. Nu pot spune ca m-am indragostit de hip-hop, sau ca am o relatie cu el, pentru ca asta ar insemna ca sunt infidel. Sunt indragostit la fel de mult de multe alte genuri muzicale. Noi nu suntem hip-hop, noi suntem doar sinceri.


*Spuneti-mi de unde vine numele de Steleverzi, cum l-ati ales?

Oza: Domino: verde-n fata - stele-n ochi - verde-n ochi - Steleverzi.

Rebel Monk: Eu nu stiam de la ce vine, credeam ca l-am ales doar pentru ca suna bine. :D

*Ce v-a inspirat sa scrieti "Maria plange"?

Oza: Doar eu scriu pentru Steleverzi, Rebel Monk produce. Si ca raspuns, m-a inspirat Maria, ce a facut si ce face.

Rebel Monk: Fiecare are Maria lui.

*Povesti-mi una alta despre materialul vostru, despre colaborari, productie, cand o sa apara, daca toate piesele vor fi in genul "Maria plange" etc..?

Oza: Noul material este scris de Oza si produs de Rebel Monk, integral, precum toate materialele de pana acum. Nu colaboram pentru acest album. Piesele sunt diferite ca oamenii care m-au inspirat, fiecare piesa este propriul ei episod. Eu nu cred in genul "Maria plange" :) e doar o piesa Steleverzi.

*Ce aveti de gand sa faceti cu albumul, d-load gratuit, sau il scoateti spre vanzare si mai ales la ce va asteptati de la el?

Oza: Albumul o sa fie la download gratuit pe site-ul www.steleverzi.com. Eu vreau sa facem si o serie limitata de cd-uri insa asta nu este o prioritate. Nu ma astept la ceva in special vis-a-vis de aceasta lansare. Este ce am facut. E acolo. Se asculta, se mesteca, daca iti place o inghiti si ne spui cum a fost, daca nu, o scuipi si iti vezi in continuare de ale tale cum si noi de ale noastre.

Rebel Monk: Banii n-au fost niciodata o prioritate, si, sincer, nici n-as vrea sa fie vreodata, in ceea ce priveste muzica asta pe care o facem. Eu, personal, ma astept la o strangere de mana si o felicitare din partea unui necunoscut. Atat.

*Spuneti-mi daca o sa aveti concerte prin tara, si daca da, pe unde anume (bineinteles daca este ceva sigur)??

Oza: Daca suntem chemati la un eveniment organizat cu seriozitate, venim. Momentan avem in plan doar o deplasare spre Timisoara si din cate stiu nu este vorba despre un eveniment public.

*Spuneti-mi ce semnificatie are pt voi hip-hop-ul?

Oza: Nu vreau sa ma repet. Doar imi place ca gen. Rezonez cu o serie artisti si ma bucur de roadele lor, cum rezonez si cu altii din alte genuri. Cam atat.

Rebel Monk: Cand eram mai mic, genul asta m-a invatat ca exista si alte puncte de vedere. Apoi m-a invatat sa-mi creez singur parerea. Si de atunci, sunt omul care sunt. In rest, e doar muzica, si asta e tot ce conteaza.

*Spuneti-mi unde inregistrati, home studio sau v-ati gasit un studio profesional in care va faceti magia?

Oza: Am scos iepuri din palarii si am taiat femei in doua intr-un studio din Ploiesti, improvizat, in casa unui baiat pe nume Mihai. Mihai a fost foarte amabil si intelegator, intr-o zi ne-a dat pizza, in alta ne-a servit cu o tuica. Nimic sofisticat. Am inregistrat materialul, am platit, i-am multumit si a ramas sa revenim si cu alte distractii de genul. Il recomand pe Mihai, are o pasiune pentru astfel de lucruri, scule bune si un bun simt rar.

Rebel Monk: Foarte adevarat! Noi am ales serviciile lui Mihai doar pentru partea de inregistrat, dar bineinteles, omul ofera si servicii de mixing si mastering. Recomandam cu caldura!

*Sunteti deschisi featurilor, daca da, ce cerinte aveti, ce urmariti la un mc?

Oza: Nu avem cerinte. nu urmarim nimic. In general nu apreciez dupa colaborari de genul "hai sa facem o piesa ca imi place de voi, am o piesa mai trista pe album si..." :)). Mi-a placut sa cred ca am colaborat, cand am colaborat, cu un sens, cu o catare comuna. Ramane sa vorbesc cu oamenii respectivi si sa decid dupa mai multe vorbe.

Rebel Monk: Oza poate sau nu sa colaboreze pe partea lirica, in functie de "filmul" comun, sa-i spunem asa. Eu nu consider ca as putea colabora pentru un instrumental. Prefer doar sa ascult remixuri. :)

*Ce parere ai despre promovarea online? implicit de blogul nostru... DubluH.blogspot.com

Oza: Ce parere am de promovarea online? Ca "facator de muzica d'asta" nu am avut de ales, majoritatea nu au. In principiu noi ne ocupam de asta si o facem de multi ani de zile. Pentru Steleverzi exista numai promovare online si merge bine pentru nivelul nostru. Ne facem treaba. Cat despre blogul DubluH, voi raspunde in calitate stricta de cititor de bloguri. Imi place numele, vreau un design mai estetic si coerent si un continut mai amplu. Sa gasesc ce vreau, cand vreau. Doar asa poate ajunge "de referinta" si poate concura cu alte bloguri de profil. Daca aveti o pasiune pentru asta, exploatati-o.

Rebel Monk: Promovarea online, in afara de faptul ca este cam singura unealta la dispozitia oricui, este poate si cea mai profitabila si eficienta, indiferent de nivelul la care te afli. Exploatarea corecta sau nu a online-ului poate face diferenta intre succes si timp pierdut.

*Cateva cuvinte de incheiere

Oza: Asculta. Ma.
Rebel Monk: "Ce-a fost in capul tau cand ai scris asta, Octavian?" :))

http://www.steleverzi.com
http://www.myspace.com/steleverzi
http://www.twitter.com/steleverzi
http://www.facebook.com/vezisteleverzi

Un comentariu: