7 ian. 2010

Haina il face pe om ? Despre Kani si Roca

Legat de intrebarea din titlu raspunsul ar fi " NU ! ". Asta ca sa dati bine. Da eu nu stiu sa dau bine ca nu-s indemanatica. Asa ca am ales sa va prezint cele mai cunoscute marci care produc haine largi. Prezentarea firmelor nu se doreste a fi una exhaustiva, iar informatiile sunt supuse selectiei in fuctie de criterii de relevanta ale autoarei.( Adica nu scriu romane si scriu cat si ce vreau io ) Fiecare postare va contine informatii despre doua marci de haine. Sub eticheta Tzoale largi incepem cu Karl Kani si ROCAWEAR ;)

Karl Kani
Numele marcii vine de la Karl, numele designerului, si Kani de la "Can i?", intrebare pe care si-a pus-o designerul atunci cand a incercat sa creeze o marca de haine care sa transmita spiritul strazii. Asta se inatampla in 1989 atunci cand impreuna cu un prieten Karl a deschis un magazin in LA. Ca metoda de promovare omul si-a platit un prieten sa ridice o pancarta cu numele companie sale in timpul aplauzelor de la "The Today Show". Momentan se afla in topul primelor 50 de companii de haine pe plan mondial fiind premiat de numeroase reviste. Succesul sau a fost incununat de prezentarea unei colectii chiar la Casa Alba. Inovatia designerului a fost imbinarea spiritului hip hop si a simtului modei. Supranumit " The Originator" Kani este recunoscut pe plan mondial ca fiind " The godfather of urban fashion".

ROCAWEAR

Marca lansata in 1999 in urma succesului rasunator al lui Jay-Z. Roc-A Fella Records si Rocawear au avut ca scop crearea unui spirit, a unui stil de viata - "The ROC".
Ei spun despre ei ca s-au facut remarcati atat prin atentia cu care hainele sunt create dar si prin imprimeurile si designul inedit. Tot ei spun ca, in zece ani de la lansare " The ROC" a devenit o dinastie. Pe langa haine pentru barbati, femei si copii, compania produce atat sosete , daca vrei sa il calci zilnic pe Jay in picioare, precum si lenjerie intima atat pentru femei cat si pentru barbati, daca vrei sa...Neah I just won't go there ...;) Si asa ca treaba...vanzarile companiei sunt de 700 de milioane de dolari pe an.

Si chiar daca acum scriem despre marile firme de toale largi, spunem raspicat ca nu am uitat ca era o vreme cand ne imbracam din second. Intentia este de a afla cum au aparut aceste firme si si de a prezenta chestii interesante despre cei care au imbunatatit spiritul strazii si care au revolutionat vestimentatia si nu de a valida ideea conform careia daca nu porti aceste marci nu poti fi numit adept al culturii hip hop si nici reversul acesteia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu